Søndag den 31 maj slog vi rekorden for mest indsamlet affald på en dag, da vi ved eventet “Sammen for et rent Aarhus” indsamlede 1.132 kilo affald.
Eventet blev afholdt i samarbejde med Os Om Havet, der koordinerede de 25 dykkere, som rengjorde bunden for cykler, reklameskilte, en kabelrulle, en uhyre tung skraldespand af metal, havestole, løbehjul, vejskilte, en stegepande og endda et par ski.
Samtidig kom mange aarhusianere forbi for at magnetfiske eller gå en tur i de omkringliggende gader, hvor der blev samlet ivrigt ind.
Vi vil nu evaluere indsatsen og går snart i gang med at søge tilladelse, sådan at vi kan afholde et tilsvarende eventet igen til næste år.
Vi siger tak til Os Om Havet, naturformidlerne Emil Poulsen og Martin Fysiker, Dykkertjenesten, Dykkerklubben KVAK, Kingfish, Nordic Diving, Dykkerbutikken, H.G. Enemark, Aarhus Havn, APM Terminals,Thypisk Pizza, Roberta’s Society og Treasurehunter.dk.